Sportowcy mogą jeść więcej jaj na śniadanie

Aktywność fizyczna przynosi wiele korzyści… Według naukowców z San Diego State University sportowcy, mogą jeść więcej ja na śniadanie, gdyż w ich przypadku nie wpływa to negatywnie na poziom cholesterolu.

Niektórzy lekarze twierdzą, że jedzenie jednego jaja dziennie wydaje się bezpieczne, natomiast większa ilość sprzyja zwiększeniu ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Według innych wynika to z czegoś innego, gdyż dane statystyczne pokazują, iż osoby, które spożywają dużo jaja, prowadzą często niezdrowy tryb życia, a ich codzienna dieta zawiera sporą nadwyżkę kaloryczną.

Naukowcy sprawdzili, czy jedzenie dwóch jaj dziennie przez okres 12 tygodni wpłynie negatywnie na zdrowie 25 trenujących, młodych osób.

Wyniki

Wyższe spożycie jaj spowodowało, niewielki wzrost obu frakcji cholesterolu. Jednak wynik ten, nie był  istotny statystycznie.

Wniosek

Na podstawie tego badania można stwierdzić, że spożywanie dwóch jaj dziennie przez osoby aktywne, trenujące siłowo nie wpływa niekorzystnie na poziom cholesterolu i jest bezpieczne dla ich zdrowia. 

Bycie aktywnym daje pewne przywileje, jak np. ten powyższy. Ważne jednak, aby w diecie wystrzegać się stałej, nadwyżki kalorycznej, gdyż to właśnie ona jest źródłem ryzyka wystąpienia wielu chorób metabolicznych.

Źródlo:https://www.ergo-log.com/strength-athletes-heart-and-blood-vessels-can-take-a-couple-of-eggs-for-breakfast.html

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.