Podczas ćwiczeń organizm spala więcej tłuszczu dzięki suplementacji L-karnityną

Utrata tkanki tłuszczowej poprzez zwiększoną aktywność fizyczną jest nadal bardzo interesującą strategią odchudzania. Ta strategia odchudzania staje się bardziej efektywna dzięki suplementacji L-karnityną. Przynajmniej jeśli wiesz, jak stosować te suplementy.
Angielscy fizjolodzy z Uniwersytetu w Nottingham podzielili 14 zdrowych mężczyzn w wieku 60-70 lat na 2 grupy.

Przez 25 tygodni połowa z nich spożywała codziennie koktajl zawierający 44 gramy węglowodanów i 14 gramów białka. Taka kombinacja powoduje gwałtowny wzrost poziomu insuliny.

Mężczyźni z drugiej grupy otrzymywali codziennie porównywalny koktajl, ale zawierał on również 3 gramy karnityny w postaci 4,4 grama L-winianu L-karnityny. Mięśnie wchłaniają karnitynę tylko wtedy, gdy w krwiobiegu krąży również stosunkowo duża ilość glukozy, a zwłaszcza insuliny. Ale o znaczeniu insuliny i glukozy dla wchłaniania karnityny można przeczytać tutaj i tutaj.

Dwa razy w tygodniu mężczyźni jeździli na rowerze przez godzinę przy 50 procentach ich maksymalnego poboru tlenu. Przy takiej intensywności można jeszcze prowadzić ożywioną rozmowę.

Przed i po okresie suplementacji Brytyjczycy określili, ile karnityny było obecne w komórkach mięśniowych badanych. Ponadto badani przez godzinę jeździli na rowerze, zarówno przed, jak i po suplementacji, jednocześnie określając, ile węglowodanów i kwasów tłuszczowych spożyli badani.

WynikiSuplementacja L-karnityną zwiększyła stężenie karnityny w komórkach mięśniowych badanych o około 20 procent.
Podsumowanie
„To pierwsze badanie, które pokazuje, że zwiększenie utleniania tłuszczu za pomocą karnityny jest możliwe do osiągnięcia u osób starszych” – piszą naukowcy. Już wcześniej wykazano, że suplementacja karnityną może zwiększać spalanie tłuszczu w młodszych grupach wiekowych.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.