Czy spożywanie owsianki każdego dnia to dobry pomysł?

Każdy z nas to wie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem podczas całego dnia. Żeby zachować szczupłą sylwetkę oraz zdrowie, powinniśmy jeść nieprzetworzone, naturalne posiłki. Pyszne i lekkie śniadanie od razu kojarzy się z owsianką. Można ją łączyć z różnymi dodatkami, jeść na słodko lub słono. Czy faktycznie płatki owsiane są takie dobre dla naszego zdrowia? Przekonajmy się. 

Owies był kiedyś zwykłym chwastem! Okazuje się, że spożywcze właściwości owsa zostały odkryte o wiele później niż jęczmienia czy pszenicy. Wcześniej źdźbła owsa były traktowane jako zwykły chwast, wyrywane i plewione. Paradoksalnie dzisiaj owies uważany jest za jeden z najzdrowszych zbóż, jakie człowiek może jeść. Ciekawe jest również to, że owies nie jest znany wszędzie. Najczęściej jada się go w środkowej Europie i Azji. 

Dlaczego owies jest taki cenny dla naszej diety?

W nasionach owsa można znaleźć wiele ważnych substancji odżywczych, które mają wpływ na nasze zdrowie. Między innymi w owsie zawarte są związki, które wykazują działanie przeciwutleniające oraz nasycone kwasy tłuszczowe i fitosterole. Co ważne owies zawiera również błonnik, witaminy z grupy B oraz witaminę E. 

Dzięki tym wszystkim składnikom, które wymieniłam wyżej, owies może obniżyć poziom cholesterolu całkowitego. Ponadto pozytywnie wpływa na układ pokarmowy – dzięki błonnikowi reguluje trawienie oraz wpływa na niższą wchłanialność tłuszczu. Może mieć wpływ również na poprawę samopoczucia oraz koncentracji. 

Argumenty, które powinny przemówić do niezdecydowanych. Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany do wspaniałych właściwości płatków owsianych, poniżej przedstawię parę argumentów, które powinny rozwiać Twoje wątpliwości:

  • Płatki owsiane mają niski indeks glikemiczny. Polecane są w diecie diabetyków. Pamiętaj! Najniższy indeks glikemiczny mają te płatki, które nie są gotowane.
  • O tym już wspominałam, ale warto bardzo dobrze podkreślić tę właściwość owsa: ma w sobie bardzo dużo błonnika. Dzięki temu owsianka może nas nasycić na długi, długi czas. 
  • Owies posiada w sobie substancje, które zapobiegają gromadzeniu się złogów tłuszczowych w żyłach. Jedząc owsiankę, możesz ustrzec się przed miażdżycą.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.