Co jeść na śniadanie, żeby schudnąć?

W jednym z poprzednich artykułów napisaliśmy, że naukowcy rozprawili się z mitem mówiącym o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i że jest ono niezbędne zwłaszcza podczas odchudzania.

Jeśli jednak Twój apetyt lub praca nie pozwalają Ci ominąć śniadania, to z pewnością zastanawiasz się, jaki rodzaj śniadania jest najlepszy dla osoby, która próbuje schudnąć.

Oczywiście nie podlega dyskusji, że podstawowym warunkiem spalania tkanki tłuszczowej jest tzw. ujemny bilans kaloryczny. Oznacza to, że nasze dzienne spożycie kalorii musi być niższe niż ilość energii, którą  wydatkujemy. Po prostu musimy jeść trochę mniej niż do tej pory.

W ramach eksperymentu naukowcy porównali, jakie śniadanie bardziej sprzyja odchudzaniu.

Dwie małe bułeczki czy lepiej jajecznica?

W obu przypadkach badani byli na diecie o ujemnym bilansie kalorycznym. Odnotowano, że grupa spożywająca jaja na śniadanie, osiągnęła lepsze rezultaty w redukcji wagi. Stało się tak, dlatego że śniadanie składające się z jaj zawierało więcej białka, które ma większy wpływ na sytość, w konsekwencji czego zjadano mniejszą ilość kalorii w porze lunchu. W tej sytuacji łatwiej utrzymać dietę w ryzach. Oprócz tego, produkty białkowe same w sobie wymagają większych nakładów energii na stawienie ich i przyswojenie.

Dlaczego białko?

Białko ma pozytywny wpływ na tempo przemiany materii i jest istotnym czynnikiem, gdy zależy nam na poprawie składu ciała oraz utrzymaniu siły. Jednocześnie zaznaczono, że codzienna konsumpcja dwóch jaj nie wpłynęła negatywnie na poziom cholesterolu.

Alternatywą dla jaj może być twarożek z warzywami, ryba lub mięso o niskiej zawartości tłuszczu.

Źródło:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18679412/

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.