Aktywność fizyczna to najlepszy lek chroniący przed śmiercią?

Badanie przeprowadzone na ogromnej grupie Koreańczyków potwierdziło, że najlepszym lekiem, który chroni przed śmiertelnymi chorobami układu krążenia, chorobami płuc, rakiem oraz depresją są ćwiczenia fizyczne.

Ile należy trenować?

Według naukowców za minimalną, ale wystarczającą aktywność fizyczną uznaje się umiarkowany trening o długości co najmniej 30 minut, powtarzany  5 razy w tygodniu.

Ciekawostką jest, że aktywność fizyczna, wg naukowców miała większe znaczenie w szacowaniu ryzyka zgonu niż wskaźnik masy ciała-BMI.

Oczywiście nie można przyjąć, że nadmierna waga nie ma znaczenia dla zachowania zdrowia i długości życia. Jednak aktywność fizyczna jest czynnikiem znacznie istotniejszym w tej kwestii.

Jaką aktywność wybrać?

Jakakolwiek aktywność będzie lepsza od żadnej.

Jednak za jedną z najlepszych form treningu uznaje się umiarkowane ćwiczenia oporowe (siłowe) w połączeniu z treningiem interwałowym. Trening interwałowy polega na wykonywaniu ćwiczeń o zmiennej intensywności, np.  bieg/trucht/bieg/trucht/bieg itd.

Obie formy aktywności mają też największy wpływ na zachowanie prawidłowej wagi ciała. W tej kwestii jednak numerem jeden pozostaje dieta.

Źródło:

https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-020-09564-x.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.